
Tovább hízik a MÁV Flirt flottája
Újabb fejlesztési szakasz
A 2007-2010 között forgalomba állított 60 darab, „piros FLIRT” vonat Budapest–Győr–Hegyeshalom– Rajka, Tatabánya–Oroszlány, Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs– Dombóvár, Budapest–Pusztaszabolcs– Dunaújváros, Budapest–Hatvan/Füzesabony, Hatvan–Szolnok és Budapest–Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest–Monor–Szolnok, Budapest–Sülysáp–Szolnok, Budapest–Hatvan–Eger és Budapest–Záhony között is közlekedik.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”96″]
Az új, 42+6 darabos flottába tartozó „kék FLIRT-ök” a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Vác–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, Budapest–Monor–Cegléd és a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között járnak.
Nyáron a Balatonra is közlekednek
A nyári menetrend idején a Balaton déli partjára vonatozók is élvezhetik a légkondicionált motorvonat gyorsaságát és előnyeit. Az új járművek érkezésének nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek futottak.
Szinte csak ilyen szerelvények közlekednek
Örvendetes, hogy Magyarországon üzemel a világ legnagyobb, egységes Flirt-flottája, sőt a korábbi 42+6 darabos megrendelésből tavaly évvégéig forgalomba állított új motorvonatoknak köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése. Ezzel mintegy 34 millió utast tud modern járművekkel kiszolgálni a MÁV-START. A
térség vonatforgalmának most már közel kétharmadát lefedő FLIRT-ök a kényelmi jellemzőik mellett csökkentik a környezet terhelését is, hozzájárulva a fenntartható közlekedés kialakításához. A motorvonat villamos visszatápláló fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30%-át visszatáplálja a hálózatba, így a járművek – a kiemelkedő megbízhatóság mellett – 2007. óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt akár több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.
A 15 FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból – 85 százalékban EU támogatásból – fedezi a vasúttársaság. A tizenöt egységet decemberig adja át a személyszállító vasútvállalatnak a Stadler. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni, de további 40 darab nagykapacitású, emeletes motorvonat beszerzését is előkészíti.
Legnézettebb Tartalmak
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.